اجرای نسخه الکترونیک و ارائه خدمات با کد ملی

اجرای نسخه الکترونیک و ارائه خدمات با کد ملی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی: نسخه الکترونیک را به‌زودی اجرایی می‌کنیم تا بیمه‌شدگان بتوانند بدون نیاز به دفترچه و با ارائه کد ملی به مراکز درمانی مراجعه کنند. به گزارش پایگاه خبری روزنامه نیوز؛مصطفی سالاری گفت: ارائه خدمات الکترونیک و غیر حضوری، با طرح‌های جدیدی که در دست داریم در حال سرعت گرفتن است و درصددیم میزان

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی: نسخه الکترونیک را به‌زودی اجرایی می‌کنیم تا بیمه‌شدگان بتوانند بدون نیاز به دفترچه و با ارائه کد ملی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری روزنامه نیوز؛مصطفی سالاری گفت: ارائه خدمات الکترونیک و غیر حضوری، با طرح‌های جدیدی که در دست داریم در حال سرعت گرفتن است و درصددیم میزان مراجعه‌های مردم را به شعب تأمین‌اجتماعی تا ۷۵ درصد کاهش دهیم و آن را به یک‌چهارم گذشته برسانیم.

سالاری با اشاره به اینکه بخش جدیدی از خدمات دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی بزودی آغاز می‌شود، افزود: ابتدا و برای شروع دو خدمت از ۳۰ خدمت را که همه بستر‌های آن فراهم شده است ارائه می‌دهیم چراکه در حال حاضر برخی از سرویس‌ها و خدمات تأمین‌اجتماعی مراجعه‌کننده‌های حضوری میلیونی دارد و درصددیم تا با ارائه این خدمات به صورت دیجیتال و الکترونیک در مجموع حدود ۷۰ میلیون از مراجعه مخاطبان سازمان تامین اجتماعی در سال را کاهش دهیم و نکته مهم در این زمینه این است که در صورت ارائه این خدمات به صورت آنلاین که البته باید با دقت، سرعت و کیفیت بالاتری انجام شود، این خدمات را به صورت حضوری به مردم نمی‌دهیم.
وی افزود: در برخی مواقع حتی لازم نیست یک مخاطب تأمین‌اجتماعی برای دریافت خدمتی که مشمول آن شده است درخواست بدهد و این نوع سرویس‌ها بدون درخواست مخاطبان‌مان به آن‌ها ارائه می‌دهیم به عنوان مثال اگر زوجی ازدواج کرده‌اند و مشمول کمک‌هزینه ازدواج شده‌اند آن را به صورت اتوماتیک به حساب‌شان واریز کرده و به آن‌ها به صورت پیامکی تبریک می‌گوییم. اما در دیگر خدمات آنلاین به محض اینکه بیمه شده تأمین‌اجتماعی و مخاطب ما درخواست خدمتی را ارائه دهد به صورت آنی، آن را پیگیری می‌کنیم.
از سوی دیگر صرفه‌جویی ایجاد شده در پی حذف نسخه الکترونیک را در جا‌هایی هزینه می‌کنیم که مردم انتظار بیشتری از خدمات درمانی دارند. بدین‌وسیله همه بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی مطمئن می‌شوند اگر مسأله و مشکلی در زمینه سلامتی خود و خانواده‌شان به وجود بیاید و هزینه چند میلیونی داشته باشد روی دوش‌شان نمی‌افتد و با نسخه الکترونیک می‌توانیم به این هدف برسیم و رسانه‌هایی مانند آتیه‌آنلاین نقش مهمی در این زمینه دارند.

تحول دیجیتال بزودی شروع می‌شود
سالاری ادامه داد خدماتی در زمینه تحول دیجیتال نیز بزودی شروع می‌شود و برای بسیاری از آن‌ها نیازی به حضور و یا حتی درخواست مخاطبان تأمین‌اجتماعی نیست. در این زمینه برقراری ارتباط بین جامعه هدف و بیمه‌شدگان با سازمان تأمین‌اجتماعی و اطلاع‌رسانی دقیق وظیفه آتیه آنلاین است.
اخیرا نخستین مرحله سطح‌بندی انجام شد و بر اساس آن تصمیم گرفتیم تا ۵۵۱ تخت در طول سه ماه به بیمارستان‌های برخی استان‌ها اضافه کنیم تا تعادل در خدمات‌رسانی در این زمینه به‌وجود بیاید و این کار‌ها نه بر مبنای سفارش و چانه‌زنی بلکه بر اساس عدد ریاضی و با هدف برقراری عدالت انجام دادیم.

مردم باید مطمئن شوند با پولی که پرداخت می‌کنند، درست رفتار می‌کنیم
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه مردم باید مطمئن شوند که با پولی که از آن‌ها می‌گیریم درست رفتار می‌کنیم، اظهار کرد: تاکنون من، همه اعضای هیأت‌مدیره و بدنه سازمان تأمین‌اجتماعی تلاش کرده‌ایم تا هیچ کار غیرکارشناسی را انجام ندهیم و تسلیم آن نشویم. همچنین هرگز پول جامعه کارگری را برای جلب رضایت دیگران در جای دیگری خرج نمی‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.